kwietnia 16, 2015

Podróż do....czyli pierwsza wyprawa Felka i Feli

Malwina w moim domu gości już od dwóch tygodni, a ja poza szybkim i krótkim teście, o którym pisałam tutaj (klik) nic nie szyłam. Pewnie zauważyliście moją zmniejszoną aktywność szyciową i blogową. Nie sądziłam, że cokolwiek może mnie wyłączyć z aktywności piśmienniczo-szyciowej a jednak - w ostatnim czasie w mojej rodzinie pojawiła się choroba, konieczność przeprowadzenia poważnej operacji a od jakiegoś czasu doszły dodatkowe obowiązki pielęgniarsko-opiekuńcze. Mimo, że miałam w planach szyć dla odstresowania, to jednak nie miałam ani czasu ani ochoty. A tu ktoś ważny czeka na Felka i Felę...Czas ucieka.....Termin mija a ja co zasiądę do maszyny to nic mi nie idzie. W głowie twórcza pustka.

Stresowe dni już idą w zapomnienie - zdrowie wraca i chęć do szycia wraca. Wszystko jest na dobrej drodze, więc i wena twórcza wróciła. Zasiadłam wczoraj do maszyny. Nie musiałam zbyt długo dumać nad wyglądem Feli i Felka - po prostu wyciągnęłam ścinki materiałów, usiadłam, wykroiłam i zabrałam się za szycie. 

I klops! Nie idzie. Igła pracuje, ale w miejscu. No nie idzie! Malwina szyć nie chciała tego, co ja chciałam uszyć. Przepikować uszy chciałam - materiał na górze, włóknina na dole. Wszystko zgodnie ze sztuką i instrukcją a igła w miejscu. Przyznaję, że po kilku próbach odpuściłam. Moją Silverkę odpaliłam i ucho szybciutko przepikowałam. Drugie ucho znów pod stopkę Malwiny wsunęłam. Nie szło :( Podłożyłam pod spód kartkę - poszło. Dlaczego bez kartki Malwina szyć nie chciała? Czy taka jej uroda czy może ja coś źle robiłam? Nie wiem, nie miałam czasu się zastanawiać, ale zdziwiłam się, że Silverka bez problemu szyje wszystko a Malwinka się buntuje. Sprawdzę ten temat na spokojnie w najbliższych dniach.

Uszy były przepikowane, więc czas na wypustkę :) No jakże mogłoby jej nie być. Wypustka na obwodzie uszu obu, śliczna czerwona, bo Felek i Felka powstały w kolorystyce, od której wszystko się zaczęło, czyli granat, biel i czerwień.  Żeby nadać wyjątkowego charakteru - na uszach pojawiły się serduszka na znak, że są pełne uczuć i dobrych emocji.....


Serduszka chciałam naszyć Malwiną. Troszkę pobawiłam się "na brudno" ustawieniami ściegu zygzak. Jakoś mi nie szło. Nawet żółwie tempo ustawione w maszynie i przycisk Start/Stop nie pomógł. Zwyciężyło przyzwyczajenie. Nie mogłam, nie chciałam nic zepsuć, więc przesiadłam się na Silverkę i używając mięśni w nodze -fruuuuuu- naszyłam piękną serduszkową aplikację na uszach.  Z Silverką jesteśmy jak jedność, z Malwiną za bardzo się jeszcze nie znamy, ale mamy czas - pomalutku, powolutku dojdziemy do tego, jak szyć, jakich używać ustawień.

Kiedy nadeszła chwila zszywania wszystkiego w całość Malwina sprawdziła się pierwszorzędnie. Ślimacze tempo i centymetr po centymetrze wszystkie łuki, zakręty i wywijasy uszyłam na raz. Taaak - Malwina do precyzyjnego szycia jest bardzo pomocna. Potem już tylko nadanie kształtów, kosmetyka i są - Felek i Felka w całej okazałości. Słonie, które nie są jeszcze na balkonie. Dzisiaj dopiero poleciały w świat, w stronę Fundacji Słonie na Balkonie. W stronę dzieci, które je otrzymają. Spodobają się ? Ciekawa jestem......



P.S. Felek i Felka powstały w ramach akcji Setki Słoni dla Dzieciaków organizowaną przez Fundację Słonie na Balkonie - pisałam o akcji tutaj (klik)

Przypominam, że jeżeli macie ochotę pochwalić się swoimi słonikami uszytymi w ramach akcji, możecie przesłać do mnie ich zdjęcia wraz ze zgodą na ich publikację a ja umieszczę je w przygotowywanym wpisie podsumowującym akcję szycia słoni dla dzieciaków z Adelą. Kto chętny - czekam na e-mail do niedzieli :)





35 komentarzy:

  1. Cudna parka :) Są idealne!

    OdpowiedzUsuń
  2. słodziaki)))))
    spodobają się na 1000%
    Pozdrawiam)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że będą otuchą i poduchą dla dzieciaczków. Dziękuję

      Usuń
  3. Są najpiękniejsze w całej galaktyce : ))). CUDO !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och.....Moniko dziękuję za taki komplement. Zaczerwieniłam się i chodzę teraz rumiana. Buziaka ślę.

      P.S. Nie wiem jak to się dzieje, że nie widzę Twoich nowych wpisów choć wcześniej dostawałam powiadomienie....no i jestem do tyłu :(

      Usuń
  4. No no, słonie na bogato :) wszystko, co ładne i co Twoje w nie włożyłaś, i "swoje" kolory, i piękną aplikację, i wypustkę - wszystko pysznie wyszło :D
    Ale nie mogę nie wspomnieć o zdjęciach - są inne, podoba mi się bardzo ich czysta forma :)
    J.
    PS. Mam nadzieję, że trochę szorstka póki co znajomość z Malwiną już wkrótce przerodzi się w prawdziwą przyjaźń :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko włożyłam w nie, co moje i troszkę też Twoje :) bo uszy przepikowałam bazując na Twoich słonikach :) Zdjęcia Ci się podobają? Cieszę się, bo zdjęcia to moja bolączka - ani fotografa, ani aparatu dobrego....może wyszły takie dlatego, że włożyłam w całość duuużo serducha? :)

      P.S. Odnośnie Malwiny - generalnie się lubimy, ale jeszcze się nie znamy za bardzo i jak każda znajomość na początku - bywa różnie :)

      Usuń
    2. No pewnie, że chętnie wezmę na siebie część zasług w kwestii urody słoni ;-)
      A co do zdjęć, to serducho to jedno, ale technika być musi. Dlatego tak długo zwlekałam z tym fp na fb - po prostu musiałam mieć dobre zdjęcia, taką mam zakrętkę. A teraz leci już do mnie nowy obiektyw (aparat już dotarł), myślę, że przejdę przyspieszony kurs fotografii i będę bardziej samowystarczalna :)

      Usuń
    3. :)))))
      Zazdroszczę i aparatu, i obiektywu a już samowystarczalności to w ogóle....

      Usuń
    4. Zaraz zaraz, jeszcze żadnego z nich nie mam, a już najbardziej umiejętności ;-)

      Usuń
  5. Super :) Zwłaszcza te czerwone "smaczki" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że czerwień w słoniach podoba Ci się MamaMi :)

      Usuń
  6. Urocze;)
    Na pewno się z czasem z Malwina poznacie;)

    Życzę spokoju, zdrowia i kolejnych twórczych pomysłów!

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudowne :-)
    Życzę siły w zmaganiach z chorobą

    Ps. zapomniałam o akcji :-/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Martek - dziękuję. Jeżeli chcesz jeszcze uszyć słonika to nic nie stoi na przeszkodzie. Słonie można przesyłać do Fundacji cały czas, bo chętnych do przytulenia słonia nie brakuje. Wczoraj się dowiedziałam, że 20 kwietnia to był czas na szycie słonia i wzięcie udziału w konkursie. Nie wiedziała - myślałam, że 20 kwietnia to magiczna data, do której Fundacja przyjmuje słonie. Okazuje się, że cały rok słonie potrzebne, więc nic straconego :)

      Usuń
  8. Cudne są te Twoje dzieła :) Od września mam maszynę do szycia i od początku przygody z szyciem zaglądam na Twojego bloga. Dzięki Tobie i Twoim radom nauczyłam się podstaw szycia. Bardzo Ci za to dziękuję :) :) :) Zapraszam również do siebie, bo od stycznia prowadzę swojego bloga: www.niezchin.blogspot.com. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi słyszeć, że mój blog jest pomocny dla Ciebie. To, że nauczyłaś się podstaw szycia to tylko i wyłącznie Twoja zasługa :) Powodzenia w dalszej szyciowej drodze a na bloga na ewno zajrzę - obiecuję.

      Usuń
  9. Ja też coś nie mogę przyzwyczaić się do nowej maszyny. Poprzednia słuchała mnie. A nowa? Kapryśna bywa :-( szczególnie jesli chodzi o zygzak :-(
    Anja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anja - jak maszyna tak Ci grymasi? Moja nawet nie wiem czy grymasi czy ja nie potrafię z nią współpracować :) Możliwe, że jest z tych delikatniejszych, ale aby to stwierdzić muszę troszkę poszyć :)

      Usuń
  10. fajnie jest rano usiąść do komputera i z kawą przejrzeć ulubione blogi :))) a tu taki u Ciebie boski post!
    moja euforia spowodowana jest tym, że dziś znalazłam na to czas(a dawna tak nie było...) i tak miło poczytałam sobie o Twoich zmaganiach szyciowych, które jednak zakończone są sukcesem w postaci Feli i Felka :)))
    wyszyły śliczne! :)))
    trzymam kciuki za dalsze uszytki i poznawanie się z nową maszyną :))
    ps. i przy okazji serdecznie gratuluję wygranej "szyciowego bloga roku" bardzo się z Tobą cieszę :))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Karola, bardzo, bardzo Ci dziękuję. Cieszę się, że znalazłaś czas na lekturę. Przyznam się, że brakowało mi tu Ciebie :) Bardzo dziękuję za miłe słowa i pozdrawiam Cię serdecznie. Pozdrawiam

      Usuń
  11. Na pewno się dzieciaczkom spodobają bez dwóch zdań, są śliczne :) Życzę owocnej współpracy z Malwinką :)
    Jaka szkoda, że człowiek tak mało czasu ma na różne przedsięwzięcia i na dodatek choroba mnie rozłożyła, bo z chęcią bym dołączyła do akcji, no ale cóż może innym razem :(
    Pozdrawiam:)
    Iwona

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iwona, dziękuję. Jeżeli chcesz uszyć słonia to możesz to zrobić w każdej chwili i przesłać do Fundacji. Dzieci słoników potrzebują cały rok. Do 20 kwietnia 2015 należało przesłać tylko słonie, które wystartują w konkursie.

      Usuń
  12. Piękne, sama chętnie spróbowałabym coś takiego zrobić. Ostatni raz szyłam zabawki kilka lat temu, dzieci mi wyrosły, ale ostatnio pojawił się maluch w rodzinie, także może coś dostanie od ciotki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taki prezent od cioci na pewno ucieszy Maluszka :) Zachęcam do tworzenia :)

      Usuń
  13. Dzień dobry, jestem podopieczna fundacji słonie na balkonie i śpie od niedawna z Felkiem :), nie wiedziałam, ze tak ma na imię i nazwałam go już Pepsi :D jest cudny :)

    OdpowiedzUsuń
  14. love słoniki <3
    zapraszam do siebie :http://didelajn.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Zaangażowałam się w 100% tworząc ten post. Teraz czas na Ciebie, bo przecież wspólnie tworzymy ten blog, choć ja nim administruję. Będzie mi niezwykle miło, jeżeli:

a) zostawisz komentarz pod wpisem - każde Twoje słowo to dla mnie cenna wskazówka i sygnał, że jesteś ze mną
b) polubisz mój profil na FB - dzięki temu będziemy w ciągłym kontakcie
c) możesz mnie śledzić na Instagram i Pinterest, gdzie oprócz szyciowych tematów pokazuję troszkę mego prywatnego życia, ale uprzedzam - nie robię tego zbyt często (brak odpowiedniej ilości czasu)

Jeżeli ten wpis uważasz za cenny, podziel się nim proszę ze znajomym, udostępnij na swoim profilu w mediach społecznościowych.

TOP